- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Jan Hermanowicz T3

Temat indywidualny:

 

ROZPORZNDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA

z dnia 14 października 2002 r.

w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać program ochrony środowiska przed hałasem.

Program składa się z następujących części:

1) opisowej;

2) wyszczególniającej ograniczenia i obowiązki wynikające z realizacji programu;

3) uzasadnienia zakresu zagadnień.

Część opisowa programu zajmuje się następującymi zagadnieniami:
1) opis obszaru objętego zakresem programu;

2) podanie naruszeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku wraz z podaniem zakresu naruszenia;

3) wyszczególnienie podstawowych kierunków i zakresu

działań niezbędnych do przywrócenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku;

4) termin realizacji programu, w tym terminy realizacji poszczególnych zadań;

5) koszty realizacji programu, w tym koszty realizacji poszczególnych zadań;

6) źródła finansowania programu;

7) wskazanie rodzajów informacji i dokumentów wykorzystanych do kontroli dokumentowania realizacji programu.

 

Część wyszczególniająca ograniczenia i obowiązki wynikające z realizacji programu to:

1) organy administracji właściwe w sprawach:

a) przekazywania organowi przyjmującemu program informacji o wydawanych decyzjach, których ustalenia zmierzają do osiągnięcia celów programu,

b) wydawania aktów prawa miejscowego,

c) monitorowania realizacji programu lub etapów programu;

2) podmioty korzystające ze środowiska i ich obowiązki.

 

Natomiast na uzasadnienie zakresu zagadnień składają się:
1) dane i wnioski wynikające ze sporządzonych map akustycznych, w tym w szczególności odnoszące się do:

a) charakterystyki obszaru objętego mapą akustyczna, w tym uwarunkowań wynikających z ustaleń planów zagospodarowania

przestrzennego, ograniczeń związanych z występowaniem istniejących obszarów ograniczonego użytkowania, a także obszarów istniejących stref ochronnych,

b) charakterystyki terenów objętych programem, w tym liczby mieszkańców, gęstości zaludnienia oraz zakresu przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku,

c) charakterystyk techniczno-akustycznych źródeł hałasu mających negatywny wpływ na poziom hałasu w środowisku,

d) trendów zmian stanu akustycznego,

e) koncepcji działań zabezpieczających środowisko

przed hałasem;

2) ocenę realizacji poprzedniego programu dla programu

opracowywanego kolejny raz, w tym:

a) zestawienie zrealizowanych zadań w zakresie ochrony środowiska przed hałasem wraz z oceną ich skuteczności i analizą poniesionych kosztów,

b) analizę niezrealizowanych części programu wraz z przyczynami braku realizacji;

3) analizę materiałów, dokumentów i publikacji wykorzystanych

do opracowania programu, w tym:

a) polityk, strategii, planów lub programów, o których

mowa w ustawie o prawie ochrony środowiska,

b) istniejących powiatowych lub gminnych programów ochrony środowiska,

c) przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, mających wpływ na stan akustyczny środowiska,

d) pozwoleń na emitowanie hałasu do środowiska oraz innych dokumentów i materiałów wykonanych dla potrzeb postepowań administracyjnych prowadzonych w stosunku do podmiotów korzystających ze środowiska, których działalność ma negatywny wpływ na stan akustyczny środowiska,

e) przepisów dotyczących emisji hałasu z instalacji i urządzeń, w tym pojazdów, których funkcjonowanie ma negatywny wpływ na stan akustyczny środowiska,

f) dostępnych technik i technologii w zakresie ograniczania hałasu.

W programie ocenia się i określa następujące zagadnienia:

1) powstającą emisję hałasu w związku z eksploatacja:

a) instalacji,

b) zakładów,

c) urządzeń,

d) dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, lotnisk oraz portów;

2) powstający hałas w środowisku w związku z eksploatacja źródeł hałasu, o których mowa w pkt 1, przed i po realizacji zadań programu, z uwzględnieniem liczby mieszkańców na terenie objętym programem;

3) efektywności ekologicznej i ekonomicznej zadań programu we wzajemnym ich powiazaniu.

 

Harmonogram realizacji kolejnych zadań uwzględnia:

1) przekroczenie progowego poziomu hałasu dla terenów zagrożonych hałasem;

2) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na terenach przeznaczonych pod szpitale, domy opieki społecznej, obszary A ochrony uzdrowiskowej;

3) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na terenach mieszkaniowych;

4) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na pozostałych terenach, dla których ustala się dopuszczalny poziom hałasu.

 

Kolejność realizacji zadań programu na terenach mieszkaniowych następuje z uwzględnieniem wskaźnika charakteryzującego wielkość przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu i liczbę mieszkańców na terenie, ustalanego w sposób następujący:

 

M = 0,1 m (100,1ΔL – 1)

 

gdzie:

M — wartość wskaźnika,

ΔL — wielkość przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu dB,

m — liczba mieszkańców na terenie o przekroczonym poziomie dopuszczalnym.

 

Kolejność realizacji zadań programu na terenach mieszkaniowych ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika M do terenów o wartości wskaźnika M najniższej.

 

Rozporządzenie weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • slaveofficial.keep.pl
  • Szablon by Sliffka (© - W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.)