- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Jan Hermanowicz T3
Temat indywidualny:
ROZPORZNDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 14 października 2002 r.
w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać program ochrony środowiska przed hałasem.
Program składa się z następujących części:
1) opisowej;
2) wyszczególniającej ograniczenia i obowiązki wynikające z realizacji programu;
3) uzasadnienia zakresu zagadnień.
Część opisowa programu zajmuje się następującymi zagadnieniami:
1) opis obszaru objętego zakresem programu;
2) podanie naruszeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku wraz z podaniem zakresu naruszenia;
3) wyszczególnienie podstawowych kierunków i zakresu
działań niezbędnych do przywrócenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku;
4) termin realizacji programu, w tym terminy realizacji poszczególnych zadań;
5) koszty realizacji programu, w tym koszty realizacji poszczególnych zadań;
6) źródła finansowania programu;
7) wskazanie rodzajów informacji i dokumentów wykorzystanych do kontroli dokumentowania realizacji programu.
Część wyszczególniająca ograniczenia i obowiązki wynikające z realizacji programu to:
1) organy administracji właściwe w sprawach:
a) przekazywania organowi przyjmującemu program informacji o wydawanych decyzjach, których ustalenia zmierzają do osiągnięcia celów programu,
b) wydawania aktów prawa miejscowego,
c) monitorowania realizacji programu lub etapów programu;
2) podmioty korzystające ze środowiska i ich obowiązki.
Natomiast na uzasadnienie zakresu zagadnień składają się:
1) dane i wnioski wynikające ze sporządzonych map akustycznych, w tym w szczególności odnoszące się do:
a) charakterystyki obszaru objętego mapą akustyczna, w tym uwarunkowań wynikających z ustaleń planów zagospodarowania
przestrzennego, ograniczeń związanych z występowaniem istniejących obszarów ograniczonego użytkowania, a także obszarów istniejących stref ochronnych,
b) charakterystyki terenów objętych programem, w tym liczby mieszkańców, gęstości zaludnienia oraz zakresu przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku,
c) charakterystyk techniczno-akustycznych źródeł hałasu mających negatywny wpływ na poziom hałasu w środowisku,
d) trendów zmian stanu akustycznego,
e) koncepcji działań zabezpieczających środowisko
przed hałasem;
2) ocenę realizacji poprzedniego programu dla programu
opracowywanego kolejny raz, w tym:
a) zestawienie zrealizowanych zadań w zakresie ochrony środowiska przed hałasem wraz z oceną ich skuteczności i analizą poniesionych kosztów,
b) analizę niezrealizowanych części programu wraz z przyczynami braku realizacji;
3) analizę materiałów, dokumentów i publikacji wykorzystanych
do opracowania programu, w tym:
a) polityk, strategii, planów lub programów, o których
mowa w ustawie o prawie ochrony środowiska,
b) istniejących powiatowych lub gminnych programów ochrony środowiska,
c) przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, mających wpływ na stan akustyczny środowiska,
d) pozwoleń na emitowanie hałasu do środowiska oraz innych dokumentów i materiałów wykonanych dla potrzeb postepowań administracyjnych prowadzonych w stosunku do podmiotów korzystających ze środowiska, których działalność ma negatywny wpływ na stan akustyczny środowiska,
e) przepisów dotyczących emisji hałasu z instalacji i urządzeń, w tym pojazdów, których funkcjonowanie ma negatywny wpływ na stan akustyczny środowiska,
f) dostępnych technik i technologii w zakresie ograniczania hałasu.
W programie ocenia się i określa następujące zagadnienia:
1) powstającą emisję hałasu w związku z eksploatacja:
a) instalacji,
b) zakładów,
c) urządzeń,
d) dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, lotnisk oraz portów;
2) powstający hałas w środowisku w związku z eksploatacja źródeł hałasu, o których mowa w pkt 1, przed i po realizacji zadań programu, z uwzględnieniem liczby mieszkańców na terenie objętym programem;
3) efektywności ekologicznej i ekonomicznej zadań programu we wzajemnym ich powiazaniu.
Harmonogram realizacji kolejnych zadań uwzględnia:
1) przekroczenie progowego poziomu hałasu dla terenów zagrożonych hałasem;
2) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na terenach przeznaczonych pod szpitale, domy opieki społecznej, obszary A ochrony uzdrowiskowej;
3) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na terenach mieszkaniowych;
4) przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu na pozostałych terenach, dla których ustala się dopuszczalny poziom hałasu.
Kolejność realizacji zadań programu na terenach mieszkaniowych następuje z uwzględnieniem wskaźnika charakteryzującego wielkość przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu i liczbę mieszkańców na terenie, ustalanego w sposób następujący:
M = 0,1 m (100,1ΔL – 1)
gdzie:
M — wartość wskaźnika,
ΔL — wielkość przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu dB,
m — liczba mieszkańców na terenie o przekroczonym poziomie dopuszczalnym.
Kolejność realizacji zadań programu na terenach mieszkaniowych ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika M do terenów o wartości wskaźnika M najniższej.
Rozporządzenie weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plslaveofficial.keep.pl