Menu
+ - W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.+ James P. Lewis - Fundamentals Of Project Management, Project Management, Project Management+ James beckford opracowanko, Religioznawstwo, Rok II, Socjologia religii, Cwiczenia, Kolokwium II opracowania, Kolokwium II opracowania+ James P. Lewis - The Project Manager's Pocket Survival Guide (2003), Project Management, Project Management+ James I - Paul Virilio (Routledge Critical Thinkers), Filozofia współczesna, Routledge Critical Thinkers+ James Kahn - Gwiezdne Wojny część VI. Powrót Jedi, GWIEZDNE WOJNY PDF+ James A.Haught - Święty koszmar. Ilustrowana historia morderstw i okrucieństw religijnych, ☼ HISTORIA OGROMNY zbiór, Historia różnorodne2, Historia Kościół+ James.Bond.Quantum.of.Solace, ★MOJE PLIKI★ Haslo; 13piatek, ★ NAPISY DO FILMOW ★ , Napisy do filmów (plik 2)+ James H. Austin - Zen and the brain, zen+ James Eloisa - Cztery siostry 01 - Wiele ha asu o mi o , STUDIA -PRYWATNE, Studia - wykłady - Dorota, telefon+ Józef Ignacy Kraszewski - Dzieje Polski 17 - Matka królów (1883), Do poczytania, Kraszewski Ignacy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcocksparrer.xlx.pl
w3c
|
|
- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Richard Handler:tożsamość, czy to kulturowa, czy indywidualna, zakłada z góry koniecznośćkolekcjonowania, gromadzenia dóbr arbitralnie systematyzowanych według wartości i znaczenia* nie ma takiej możliwości, by kolekcjonowanie było naturalną i niewinną czynnością, zawsze połączonejest z polityką, prawem, czy wciąż dyskutowanym zapisem przeszłości i przyszłości- Nie można tego generalizować, bo wszystko zależy od miejsca, społeczności, ale “na Zachodziekolekcjonowanie od dawna służy rozwijaniu ‘ja’ posiadaczam kultury i autentyzmu posiadania”.-przetwarzanie świata na swoją własność⇒“[...] osoba, która musi posiadać, ale nie może mieć wszystkiego, uczy się wybierać,porządkować, hierarchizować - tworzyć ‘dobre’ kolekcje”- prędzej czy później wszelkieprywatne skarby zostają wystawione na widok publiczny-> oczekuje sięhistorii, dat, odróżniania kopii od oryginału, etc. “Dobry kolekcjoner [...] ma dobry gust i refleksyjnąnaturę”.*Susan Stewart:“Granicę między kolekcjonowaniem a fetyszyzmem można wyczuć w napięciuistniejącym między klasyfikacją i wystawianiem na pokaz a gromadzeniem i sekretnością”- analiza Susan Stewart pokazuje, jak kolekcje i w ogóle całe muzea najpierw stwarzają złudzenieadekwatnego wyobrażenia świata, choć wyrywają przedmioty z ich szczególnego konteksu, po czym każątymże przedmiotom reprezentować abstrakcyjne całości; następnie wypracowany zostaje schematklasyfikacji, porządek kolekcji, który zupełnie już niszczy historię tworzenia i przeznaczenia danegoprzedmiotu; “Kolekcjoner odkrywa przedmioty, przyswaja je sobie i ocala”, a zakłada się, że “światobiektywny” jest dany, a nie tworzony ->“Nadawanie znaczenia w muzealnej klasyfikacji i ekspozycjijest mistyfikowane jako odpowiednie przedstawianie”* do tego dochodzi oczywiście Baudrillard, który w swoim tonie dodaje, że to całe gromadzenie ikolekcjonowanie tworzy ustrukturyzowane otoczenie, gdzie tymczasowość obecna zastępuje “realny czas”,w jakim produkowany i użytkowany był przedmiot- “Historia kolekcjonowania (nie ograniczona tylko do muzeów) ma zasadnicze znaczenie dla zrozumienia,w jaki sposób grupy społeczne, które wymyśliły antropologię i współczesną sztukę,przyswoiłysobieegzotyczne przedmioty, fakty i znaczenia”.“Krytyczna historia kolekcjonowaniazajmuje się tym, jakie elementy świata materialnegozachowują, cenią i wymieniają między sobą poszczególne grupy i jednostki.”“Od przełomu wieków” - czyli XIX i XX? - “kolekcjonowane przedmioty pochodzenia niezachodniegoklasyfikowane są w dwóch głównych kategoriach”:a) artefakty kulturowe(kategoria naukowa)b) dzieła sztuki(kategoria estetyczna)[tujest cudowny wykres, którego nie mogę znaleźć w necie i muszę zrobić skan, wtedywkleję]-> system ten klasyfikuje przedmioty i przypisuje im względną wartość* nie ma bezpośredniego ruchu między sferą 1 i 4* ruch między sferą 3 i 4 jest sporadyczny* pamiętaj! Ten system jest w ciągłym ruchu, miejsce i wartość poszczególnych artefaktów zmieniały się ibędą nadal zmieniać- odmienna klasyfikacja w przypadku- muzeum etnograficznego: rzeźba będzie wystawiana z innymi podobnymi obiektami albo wpobliżu przedmiotów pochodzących z tej samej grupy kulturowej; obiekt jest “interesujący”- galerii sztuki/kolekcji prywatnej: identyfikuje się nazwiskiem jednostki; obiekt jest “piękny” lub“oryginalny”* PRZY CZYM: “piękno” niezachodniej sztuki to stosunkowo niedawne odkrycie; na początkuceniona była za swoją rzadkość i inność- potem, gdy dominuje ewolucjonizm: przedmioty opowiadają historię rozwoju człowieka- Franz Boas i narodziny antropologii relatywistycznej: nacisk na umieszczanie przedmiotów w ichnaturalnych kontekstach- antropologia XXwieczna: artefakty cenione jako obiektywne “dowody” na całokształtwielowymiarowego życia i kultury- modernizm i wyłania się kategoria sztuki prymitywnej-“Kategorie piękna, kultowości i autentyzmu zmieniały się i nadal będą się zmieniać”-> “Byłoby ideałem, gdyby historia samej kolekcji i ekspozycji była widocznym aspektem każdejwystawy” [ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plslaveofficial.keep.pl
|