Menu
+ - W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.+ Jan Brzechwa - cz. 1 - Akademia Pana Kleksa, Szkoła podstawowa, Akademia Pana Kleksa+ Jan Lechoń(1), Dwudziestolecie międzywojenne, Lektury, lektury, Lechoń+ Jan Kochanowski - Fraszki, Rozrywka, Dokumenty, FILOLOGIA POLSKA, FILOLOGIA POLSKA, PIERWSZY ROK - pierwszy semestr+ Jan Sidorowicz - Powstanie Warszawskie bez niedomówień, Warszawa, Warszawa wojenna, Inne materiały o Powstaniu+ Jan Lechon Poezje(1), Dwudziestolecie międzywojenne, Lektury, lektury, Lechoń+ Jan Herbst - Kondycja ekonomi społecznej w Polsce, Ekonomia społeczna+ Jan Kazimierz Włodarski - Okrętowe silniki spalinowe, WILK MORSKI, WIEDZA, SILNIKI SPALINOWE+ Jan Nowak Jeziorański – krystaliczny bohater narodowy - ks. Dariusz Oko, CHRZESCIJAŃSTWO, OKO DARIUSZ+ Jan%20ZAWILAK, 04. 01. ELECTRICAL, 07. Elektryka publikacje, 07. Electrical Machines & Drives, Politechnika Wrocławska+ Jan od biedronki ks Twardowski, SCENARIUSZE PRZEDSTAWIEŃ, SZTUK - DUŻY WYBÓR, scenariusze przedstawień - różne okazje
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plleborskikf.pev.pl
w3c
|
|
- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]J. Amos Komeński – twórca pedagogiki nowo szkolne
Proces wychowawczy wg Komeńskiego
SZKOŁA MACIERZYŃSKA 6-7 ROK ŻYCIA - rozpoczyna się po urodzeniu - ważne wychowanie fizyczne, które obejmuje troskę matki o zdrowie dziecka, higienę odżywiania, ubiory, zabawy, ćwiczenia ruchowe - ważne wychowanie moralne, uczenie posłuszeństwa i szacunku dla starszych, przyzwyczajenie do pracy, wrażliwość na pochwałę, upomnienia, nauki religii i śpiewu pieśni kościelnych
SZKOŁA JĘZYKA OJCZYSTEGO 6-12 LAT - obowiązkowa dla biednych i bogatych, chłopców i dziewcząt - nauka w języku ojczystym - nauka czytania i pisania, rachunków, geometrii, śpiewu , ekonomii, polityki, fizyki, kosmografii
SZKOŁA ŁACIŃSKA 12-18 LAT - typ szkoły średniej - uczeń wychodząc z tej szkoły posiadał wiedzę encyklopedyczną, - nie była obowiązkowa - uczono gramatyki, retoryki,, dialektyki, arytmetyki, geometria, astronomia, muzyka
STUDIA 18-24 LAT - uniwersytety - tzw. szkoła dojrzewającej męskości - nie zakazuje dziewczętom dostępu do studiów - szkoły kończy się podróżami
KOMEŃSKI JAKO TWÓRCA PEDAGOGIKI NOWOŻYTNEJ 1. twórca systemu klasowo – lekcyjnego, wprowadził podział materiału programowego na jednostki tematyczne i czasowe oraz podział młodzieży na klasy wg stopnia posiadanej wiedzy 2. stworzył schemat systemu wychowawczego ( szczebli edukacyjnych ) i określił czego należy użyć w danym szczeblu 3. wprowadza koncentrycznie układ materiału programowego np. w szkole podstawowej czegoś uczono i w dalszych szczeblach powraca się do tego materiału 4. formułuje i określa znaczenie zasad wychowania: - zasada poglądowości – nie wystarczy dziecku podać reguły, trzeba ja przedstawić - rysunek - zasada logicznej- kolejności - zasada stopniowania trudności - zasada wiązania teorii z praktyką - zasada indywidualizacji [ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plslaveofficial.keep.pl
|