Menu
+ - W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.+ Jane Roberts - Seth - An Anthology, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jane Roberts - Seth Speaks, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jane Roberts - Seth - Dreams, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jane Roberts - Seth - Quotes and Excercises, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jane Roberts - Seth - Nature of Personal Reality, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jane Roberts - Seth - Psychic Development Class - Companion text - 6 cassettes, Rozwój Duchowy, Roberts Jane, Seth - Jane Roberts Book Collection+ Jack Park - The Wind Power Book (1981) [0917352068], 1. ROLNICTWO, OZE Odnawialne źródła energii+ J.K. Lasser - Pick Stocks Like Warren Buffett, Zarządzanie, Business Book+ James O'Loughlin - The Real Warren Buffett, Zarządzanie, Business Book+ Jay Abraham - Profit Strategies, Zarządzanie, Business Book
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pl33noir.opx.pl
w3c
|
|
- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Š Copyright by Wydawnictwo Złote Myli & Justyna Muszyńskarok 2009Darmowa publikacja dostarczona przezTwój E-biznesNiniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłšczniew formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione sš jakiekolwiek zmianyw zawartoci publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży,zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myli.Data: 21.07.2009Tytuł: Jak prowadzić tani i skuteczny marketingAutor: Justyna MuszyńskaWydanie IRedakcja: Magda WasilewskaSkład: Marcin GórniakowskiInternetowe Wydawnictwo Złote Myli sp. z o.o.ul. Daszyńskiego 544-100 GliwiceWWW: www. ZloteMysli.plEMAIL: kontakt@zlotemysli.plAutor oraz Wydawnictwo Złote Myli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tejksišżce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorš jednak żadnej odpowiedzialnociani za ich wykorzystanie, ani za zwišzane z tym ewentualne naruszenie prawpatentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myli nie ponoszšrównież żadnej odpowiedzialnoci za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacjizawartych w ksišżce.Wszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.SPIS TRECIWSTĘP...............................................................................................4O AUTORZE PORADNIKA.................................................................61. STRATEGIA MARKETINGOWA .....................................................7Co to jest Strategia Marketingowa?..............................................................................WstępWiększoć moich klientów mówi: Nastały ciężkie czasy, Mój budżetmarketingowy zmniejszył się dziesięciokrotnie, Co zrobić, żeby niewypać z rynku?Te pytania zainspirowały mnie do napisania tego Poradnika i pokazaniawłacicielom firm, że przy skromnym budżecie marketingowym możnanadal prowadzić skuteczny marketing, stosujšc inne narzędzia niż drogiereklamy prasowe czy billboardy w centrum miasta.Jeżeli jeste włacicielem małej lub redniej firmy i zależy Ci niezmierniena jej rozwoju, to przeczytaj ten Poradnik i wykorzystaj wskazówki, którew nim umieciłam. Opisane w tym Poradniku działania to nie teoria akademicka,ale praktyczne sposoby na zwiększenie sprzedaży, przyspieszenierozwoju firmy i promocję Twoich produktów lub usług.Przekonaj się o skutecznoci działań, które opisałam w tym Poradniku.Wybierz jednš z usług i zleć jš nam, a my BEZPŁATNIE wykonamy jš dlaCiebie. Na końcu każdego rozdziału umieciłam listę usług, które możemydla Ciebie BEZPŁATNIE wykonać. Wybierz jednš z nich i skontaktujsię z nami pod numerem telefonu + 48 695 921 708 najlepiej w godzinach9.00-12.00, od poniedziałku do pištku, lub wylij do nas e-mail naadres: doradztwo@kompasartstudio.pl.4JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna MuszyńskaWstępJeżeli masz wštpliwoci, którš usługę wybrać, umów się z nami na BEZPŁATNEkonsultacje. Poznamy specyfikę działania Twojej firmy i doradzimyCi, która usługa byłaby dla Ciebie najkorzystniejsza.Na stronie kompasartstudio.wordpress.com/poradnik/ prowadzimy dyskusjęna temat tego Poradnika. Przyłšcz się do niej!Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej lektury,Justyna Muszyńskawww.KompasArtStudio.pl5JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna MuszyńskaO autorze PoradnikaO autorze PoradnikaJustyna Muszyńska jest wieloletnim praktykiem marketingowym orazwłacicielem firmy Europejskie Biuro Jakoci AUDITOR, specjalizujšcejsię we wdrażaniu ISO 9001, a od 2004 roku wiadczšcej usługi marketingowepod markš KOMPAS ArtStudio. Jej klientami sš zarównospółki giełdowe, jak i małe, kilkuosobowe przedsiębiorstwa.Przez kilka lat pełniła funkcję Dyrektora ds. Marketingu we wrocławskiejspółce akcyjnej, prowadzšcej handel B2B (referencje na stronie 35).Jest absolwentkš studiów magisterskich na Politechnice Wrocławskiej,na kierunku zarzšdzanie i marketing oraz absolwentkš studiów podyplomowychna Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, na kierunku rachunkowoći kontrola finansowa.Jest autorem bloga o marketingu i reklamie, gdzie publikuje swoje artykułyz zakresu doradztwa marketingowego, grafiki i reklamy:kompasartstudio.wordpress.com6JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna Muszyńska1. STRATEGIA MARKETINGOWA1. STRATEGIAMARKETINGOWACo to jest Strategia Marketingowa?Jest wiele definicji strategii marketingowej. Jack Trout tak jš opisuje:Strategia wyznacza kierunek konkurowania, dyktuje planowanie produktów,wskazuje Ci, jak masz się komunikować wewnštrz i na zewnštrzfirmy, a także na czym musisz skupić uwagę.Skuteczna strategia jest oparta na wyszukaniu sposobu odróżnieniaTwojej firmy od wszystkich licznych konkurentów. Jaki jest powód,żeby kupować Twoje produkty, a nie inne? Jeżeli nie ma czego, co Cięwyróżnia, powiniene przynajmniej mieć niskie ceny.Jak stworzyć skutecznš strategię marketingowš?Na skutecznš strategię marketingowš składa się wiele działań, które musiszpodjšć, i wiele czynników, które musisz zbadać, aby obrać właciwšdrogę. Oto kilka wskazówek:1. Przeanalizuj swoje mocne i słabe strony oraz wypozycjonuj swojš firmęna rynku.7JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna MuszyńskaJak stworzyć skutecznš strategię marketingowš?Okrel swoje mocne strony i poinformuj o nich otoczenie. Jeżeli jeste naprzykład producentem oprogramowania dedykowanego dla swojej branży,Twoje produkty bardzo dobrze się sprzedajš, masz sporo klientów,wiesz, że konkurenci nie osišgajš takich wyników sprzedaży jak Ty poinformujo tym otoczenie.Pozycjonuj się jako Lider oprogramowania X dla branży Y. Mów otwarcieo swoim przywództwie. Stwórz hasło reklamowe dla swojej firmy, którejednoznacznie będzie pozycjonowało Cię na rynku, czyli wskazywało,kim jeste, co robisz i co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Poniżej kilkaprzykładowych haseł reklamowych:MAKSIMUM KORZYCI I WYGODA(hasło reklamowe mBanku)PRZEMYLANE ROZWIĽZANIA(hasło reklamujšce samochody Skoda)JAK PIĘKNIE BYĆ SOBĽ(hasło reklamujšce kosmetyki ASTOR)2. Poznaj swojš konkurencję.Przeanalizuj mocne i słabe strony swojej konkurencji. Unikaj silnychstron konkurentów i wykorzystuj ich słaboci. Zamiast naladować lideralub silnego konkurenta, wyszukaj atrybut przeciwny, który umożliwi Ciprzeciwstawienie się liderowi. Poniżej kilka praktycznych wskazówek:Jeżeli Twój największy konkurent prowadzi sprzedaż w tradycyjnymsklepie detalicznym, Ty załóż sklep internetowy, dzięki czemu będzieszmógł oferować klientom niższe ceny niż konkurencja.Jeżeli Twój największy konkurent kieruje ofertę do ludzi starszych,Ty skieruj jš do młodych.8JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna MuszyńskaJak stworzyć skutecznš strategię marketingowš?Jeżeli Twój największy konkurent skoncentrował się na smażonych potrawach,Ty skoncentruj się na duszonych, pieczonych lub gotowanych.Kluczowe znaczenie ma tu słowo przeciwny atrybut, a nie podobny.Po ustaleniu strategii nie należy jej zmieniać.Przeznaczaj godzinę tygodniowo na analizę poczynań swojej konkurencji.3. Zbadaj, jakie potrzeby majš Twoi klienci.Zapytaj swoich klientów, jak postrzegajš Twojš firmę, Twoje produktylub usługi. Przygotuj ankietę satysfakcji i popro klientów o jej wypełnienie.Pomoże Ci spojrzeć na swojš firmę oczami klientów, rozwijać jš orazprodukty zgodnie z oczekiwaniami Twoich klientów.Przykładowe pytania do ankiety satysfakcji klienta sš dostępne na blogunaszej firmy doradczej:http://ebjauditor.wordpress.com/2008/10/12/ankieta4. Zwiększaj sprzedaż.Opracuj plan zwiększenia sprzedaży. Napisz ofertę handlowš. Stwórz listępotencjalnych klientów, do których jš skierujesz. Więcej wskazówek, jaknapisać skutecznš ofertę handlowš, znajdziesz w rozdziale 4., zatytułowanymOFERTA HANDLOWA.5. Podejmij działania, które zwiększš rozpoznawalnoć Twojej firmy.Zleć zaprojektowanie spójnego Systemu Identyfikacji Wizualnej to podstawa,aby wyróżnić się na tle konkurencji. Musisz mieć swoje logo, papierfirmowy, wizytówki oraz indywidualny szablon prezentacji Power-Point albo innš formę oferty handlowej. Więcej o Systemie IdentyfikacjiWizualnej przeczytasz w rozdziale 2..9JAK PROWADZIĆ TANI I SKUTECZNY MARKETING Justyna MuszyńskaJak stworzyć skutecznš strategię marketingowš?6. Zadbaj o swojš obecnoć w Internecie.Zarejestruj swojš firmę w internetowych katalogach branżowych. Stwórzswojš stronę internetowš, załóż blog. Reklamuj się w wyszukiwarkach internetowych,np. Google.Internet to najmłodsze, ale najszybciej rozwijajšce się medium reklamowe,dlatego powięciłam mu aż cztery rozdziały: 3., 5., 6., 8.7. Utrzymuj stały kontakt z dziennikarzami.Stwórz bazę dziennikarzy i wysyłaj do nich regularne notki prasowe. Naswojej stronie internetowej możesz stworzyć dział Dla prasy, gdzie będzieszumieszczać materiały o swojej firmie i produktach, które mogš zainteresowaćdziennikarzy i ułatwiš im pisanie artykułów na temat Twojejfirmy.Więcej informacji o działaniach PR znajdziesz w rozdziale 7.CENNE WSKAZÓWKI:Lepiej być pierwszym niż lepszym. Znacznie łatwiej dotrzeć do klientówjako pierwszy, niż przekonywać kogo, że mamy lepszy produkt.Zostań specjalistš w danej dziedzinie. Firma specjalistyczna może sięskupić na jednym produkcie, jednej usłudze i dzięki temu może byćpostrzegana jako ekspert albo jako najlepsza. Firmom postrzeganymjako eksperci przypisuje się więcej wiedzy i dowiadczenia w danejdziedzinie. Najprostszym przykładem sš nasze codzienne zakupy:chleb kupujemy w piekarni, wędliny w sklepie mięsnym, warzywaw sklepie warzywnym. Oczywicie możemy te produkty kupić w supermarkecie,a... [ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plslaveofficial.keep.pl
|