- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Temat: „Ja i Ty czyli pobawmy się razem”
Data realizacji:
Czas trwania: 60 minut
Osoby biorące udział w zajęciach: dzieci z ADHD
CELE:
- integracja grupy oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie,
- rozładowanie napięcia ruchowego i emocjonalnego,
- ćwiczenie koncentracji uwagi,
- ćwiczenia rozluźnienia ciała,
- koordynacja działania w grupie.
FORMA:
- praca z grupą
1. Powitanie. Każde dziecko stojące w kole przedstawia się po kolei swoim imieniem pozostałe śpiewają dla każdego z osobna piosenkę na melodię „Panie Janie":
Witaj (Kacper) 2x
Jak się masz 2x
Wszyscy Cię kochamy 2x Bądź wśród nas 2x
Po śpiewie podnoszą wszyscy do góry ręce i głośno mówią lub krzyczą swoje imię. Chodzi o to, by zgrać moment podniesienia rąk ze wspólnym wypowiedzeniem imion.
2. Powitanie - „prąd". Dzieci stają razem z prowadzącymi w kółku, prowadzący puszcza „iskierkę", zapaloną świeczkę; ma ona dotrzeć z powrotem do osoby, co ją podała. Prosimy bardzo wyraźnie o koncentrację i uwagę, żeby prąd mógł przejść przez cały krąg i nic nikomu się nie stało.
3. „Krzesła". Ustawiamy krzesła oparciami do tyłu w kole. Jednego krzesła brakuje. Włączamy muzykę. Na dźwięk muzyki dzieci zaczynają chodzić dookoła kręgu krzeseł. Prowadzący nagle wyłącza muzykę i wtedy dzieci natychmiast siadają na krzesłach. Odpada ten, kto nie znajdzie dla siebie miejsca. Wygrywają dwie osoby, które zostały do końca zabawy. Otrzymują one drobne nagrody (np. balona).
4. „Dziwne kroki". Prowadzący podaje instrukcje sugerujące dzieciom różnego typu poruszanie się po sali. Przykładowe instrukcje:
a) chodzimy po sali tak, jak chcemy (jaki mamy humor w tym momencie),
b) chodzimy po sali wysoko podnosząc kolana i energicznie wymachując rękami,
c) chodzimy po sali zbierając kasztany, które spadły na ziemię,
d) chodzimy po sali zrywając jabłka z drzewa,
6. „Wspólny krzyk". Dzieci stają w kole i wszystkie na dane hasło zaczynają cichutko mruczeć. Prowadzący podnosi ton głosu mrucząc coraz głośniej i prosi, aby dzieci robiły to samo co on — na końcu wszyscy głośno krzyczą, np. hura!
7. „Napinanie - rozluźnianie". Dzieci leżą w dowolnym miejscu sali na plecach. Na hasło: „Pięść" - unoszą ramiona w górę i zaciskają dłonie w pięść a na hasło: „Puść" - opuszczają ręce rozluźniając dłonie i kładą wzdłuż ciała.
8. Podziękowanie za uczestnictwo w zajęciach.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plslaveofficial.keep.pl