- W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jak lepiej i taniej kupowaæ.
Przetargi on-line
w zaopatrzeniu firm
Autorzy: Milan Kaplan, Josef Zrnik
T³umaczenie: Igor Kêdzierski
ISBN: 978-83-246-0148-6
Tytu³ orygina³u: Jak levneji a lepe nakupovat
Format: A5, stron: 232
Odkryj tajemnice dostawców i oddziel ziarna od plew
Praca przysz³oœci: internetowy menad¿er zaopatrzenia
Poprawianie pozycji negocjacyjnej w relacjach z dostawcami dziêki miarodajnej
pe³nej informacji
Studium przypadku: porównanie wydajnoœci dostaw przed i po wdro¿eniu
przetargów online
Co daj¹ przetargi online?
Jedni dostawcy przekonuj¹, ¿e s¹ najtañsi i najlepsi. Inni wrêczaj¹ prezenty. A jeszcze
inni utrzymuj¹ siê tylko dziêki wieloletnim kontaktom z dzia³em zaopatrzenia. I nie
wiadomo, którzy s¹ konkurencyjni, od których firma za ma³o wymaga i czy na rynku
nie pojawi³ siê nowy, lepszy i tañszy dostawca. Czy w takiej sytuacji mo¿esz zapewniæ
firmie korzystne warunki dostaw? Tak, ale pod warunkiem, ¿e stworzysz klarowny
system porównywania ofert. Przetestujesz ich konkurencyjnoœæ. Zdobêdziesz o nich
miarodajne informacje i nie pozwolisz, by dostawcy opowiadali bajki. Wtedy poczuj¹,
¿e maj¹ silnych i byæ mo¿e lepszych konkurentów. Uœwiadomi¹ sobie, jak ³atwo straciæ
klienta i jak trudno pozyskaæ nowego. A Ty wywalczysz lepsze warunki dostaw.
Tak w³aœnie dzia³a system przetargów online. Jak wdro¿yæ w firmie przetargi online?
Wdra¿anie przetargów online jest tanie i zaskakuj¹co proste. Autorzy omawiaj¹ na
prawdziwych przyk³adach korzyœci z przetargów online, wprowadzanych w firmach
czeskich, polskich i s³owackich. Pokazuj¹ od kuchni ca³y proces transformacji systemu
zaopatrzenia firmy:
konstruowanie przejrzystych warunków dostaw,
obni¿anie pracoch³onnoœci procesu zaopatrzenia,
obs³uga oprogramowania do przetargów online,
usprawnianie negocjacji z dostawcami,
pokonywanie barier psychologicznych i decyzyjnych przy wdra¿aniu
przetargów online,
Spis treści
Wstęp do wydania polskiego ............................................................ 7
Wstęp ................................................................................................. 9
1. Któregoś dnia to „e” z nazwy zniknie… ........................................ 11
1.1. Ci młodzi i ci doświadczeni .................................................... 12
1.2. INPUT + PUT-PUT + OUTPUT ......................................... 13
1.3. O ludziach, z jakimi się stykam .............................................. 19
1.4. Wewnątrzfirmowy system informacyjny (ERP) a e-biz ......... 24
1.5. Trzy armie ............................................................................... 26
1.6. Jak w prosty sposób wprowadzić aukcje internetowe
do firmy ................................................................................... 29
2. Przetargi internetowe a mętne wody zaopatrzenia ..................... 39
2.1. Niezapomniane przeżycie ....................................................... 40
2.2. Pozytywny wynik otwiera drzwi ............................................. 41
2.3. Dostawcy domagają się aukcji internetowych ....................... 44
2.4. Interesujące aukcje roku 2002 ................................................ 45
2.5. Rok 2003 — aukcja internetowa stała się rutynowym
narzędziem .............................................................................. 48
3. Nie uciekniecie przed przetargami online ................................... 53
3.1. Przede wszystkim: „time is money” ....................................... 54
3.2. Ile kosztuje aukcja internetowa? ............................................ 55
3.3. Bądźcie przygotowani na sukces! ........................................... 58
3.4. Z szuflady zastrzeżeń… ........................................................... 61
4. Potężna broń i wspaniałe narzędzie .............................................. 65
4.1. Czym jest aukcja internetowa ................................................. 66
4.2. Czym e-aukcja nie jest ............................................................ 67
4.3. Na co należy zwrócić uwagę? ................................................. 68
4.4. Wizja ........................................................................................ 70
4.5. Idealne kupowanie online ...................................................... 72
5. Jak wybieraliśmy system aukcyjny? .............................................. 75
5.1. Decyzja była konieczna .......................................................... 76
5.2. Przetarg na przetarg ................................................................ 76
 4
| Jak lepiej i taniej kupować
6. Pęsety, maski, zastrzyki, gumowe rękawiczki .............................. 81
6.1. Rok przeleciał jak z bicza trzasł .............................................. 82
6.2. Co kupuje służba zdrowia? ..................................................... 83
6.3. Służba zdrowia ma inne tempo i inne problemy… ............... 85
6.4. Konsultujcie się z prawnikami, którzy lubią jasne sytuacje ... 86
6.5. Publiczna prezentacja albo kto nie przyszedł, nie zobaczył ... 87
6.6. Administracja publiczna — tymczasem brak
zainteresowania? ..................................................................... 88
7. Kupowanie jako proces ................................................................... 91
7.1. Zakupy nieco niedoceniane .................................................... 92
7.2. Czego wymagamy od dostawców ........................................... 94
7.3. Przetargi i inne przyjemności ................................................. 96
7.4. LIST of SUPPLIERS .............................................................. 98
8. Kupowanie a aukcje internetowe ................................................ 101
8.1. Narodziło się e-kupowanie ................................................... 102
8.2. Pozycje wyjściowe ................................................................. 106
8.3. Podstawowe założenia przy wprowadzaniu aukcji
internetowej ........................................................................... 110
8.4. Miejsce aukcji internetowych w procesie podejmowania
decyzji handlowych ............................................................... 115
8.5. Platforma B2B i negocjacje dotyczące zakupów
— „Aukcja internetowa” ....................................................... 120
8.6. Proces przygotowania i przeprowadzenia aukcji
internetowej ........................................................................... 123
8.7. Branżowe aukcje internetowe ............................................... 128
8.8. Wskazówki taktyczne, instrukcja, jak kierować aukcją
internetową ............................................................................ 131
8.9. Składniki aukcji internetowych ............................................ 134
8.10. Za co nie można winić aukcji internetowych? ..................... 135
8.11. Tendencje — w jakim kierunku to zmierza? ....................... 140
9. Nie bójcie się jej, to nic trudnego ................................................ 145
9.1. Trochę fachowych specyfikacji technicznych ...................... 146
9.2. Jak się podłączyć do internetu? ............................................ 148
9.3. O dane w systemie aukcyjnym nie musicie się obawiać ...... 150
9.4. Nie obawiajcie się pracować z oprogramowaniem
obsługującym aukcje internetowe! ....................................... 152
9.5. Jak sobie radzić z awariami? ................................................. 153
9.6. Postawy uczestników rządzą się swoimi prawami ............... 155
Spis treści |
5
10. Diabeł tkwi w przygotowaniach .................................................. 161
10.1. Czym właściwie są aukcje internetowe? .............................. 162
10.2. Co jest przedmiotem licytacji ............................................... 163
10.3. Przeniesienie zlecenia do aplikacji ....................................... 168
10.4. Powiadomienia elektroniczne ............................................... 170
11. Bezpieczeństwo aukcji internetowych i obawy przed nimi ...... 181
11.1. Ochrona danych firmowych .................................................. 182
11.2. Jaka jest przyszłość bezpiecznej wymiany danych? ............ 187
11.3. Wizje przyszłej ewolucji aukcji elektronicznych
(przetargów) ........................................................................... 189
12. Końcowe uwagi, opinie i spostrzeżenia ...................................... 191
12.1. Aukcje internetowe? Niezaprzeczalne oszczędności czasu
i kosztów ................................................................................ 192
12.2. Niby dlaczego szpital nie miałby korzystać z aukcji
internetowych? ...................................................................... 194
12.3. Po prostu nie odkryłem żadnych wad .................................. 194
12.4. Student wprowadził firmę na drogę aukcji internetowych ....196
12.5. Uzyskaliśmy redukcję ceny, o której przy klasycznym
przetargu moglibyśmy jedynie pomarzyć ............................ 198
12.6. To było „to” ........................................................................... 199
12.7. Spodobała nam się prostota systemu .................................... 200
12.8. Przetargi online a Polska ....................................................... 200
12.9. Jestem administratorem polskich aukcji internetowych ..... 203
Posłowie ......................................................................................... 205
Słownik terminów ......................................................................... 209
Dodatek A ...................................................................................... 215
Aukcja internetowa krok po kroku ................................................ 215
Dodatek B ...................................................................................... 217
Firmy, dla których do 2004 roku zrealizowano przetargi online
w systemie PROe.biz ............................................................... 217
Artykuły, na które zrealizowano przetargi online
w systemie PROe.biz ............................................................... 219
1. Któregoś dnia to „e”
z nazwy zniknie…
Jak i dlaczego żyć z e-biz i aukcjami
internetowymi, i jak je wprowadzić do firmy
Milan Kaplan
Specjalista marketingowy i konsultant, dyre-
ktor firmy NAR marketing, która specjalizuje
się we wdrażaniu w firmach procesów marke-
tingowych w obszarze podażowym i konsump-
cyjnym, współtwórca projektu PROe.biz.
Już za parę miesięcy, gdy będziemy przekopywać się przez uwagi i spo-
strzeżenia, które wszyscy z zapałem wnieśliśmy do tej publikacji, roze-
śmiejemy się, widząc, jak szybko starzeją się technologiczne prawdy.
Świat e-biznesowy porusza się na granicy możliwości, do której dopusz-
czą go nasze głowy w swojej umiejętności rozumienia go i życia z nim.
Tej książki nigdy nie da się naprawdę dokończyć.
Tematy rozdziału:
Ci młodzi i ci doświadczeni
INPUT+PUT-PUT+OUTPUT
Ludzie, z jakimi się stykam
Informacyjny system firmowy (ERP) a e-biz
Trzy armie
Jak najłatwiej wprowadzić aukcje internetowe do firmy
 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • slaveofficial.keep.pl
  • Szablon by Sliffka (© - W Boga - wierze. Natomiast nie bardzo wierzę w to, co ludzie mówią o Bogu.)